Marketing

7 kreatywnych pomysłów internetowego marketingu, które mogłeś przeoczyć

7 kreatywnych pomysłów internetowego marketingu, które mogłeś przeoczyć

Marketing to skomplikowana i niezwykle wielowymiarowa nauka. Opracowanie skutecznej strategii wymaga wiele wysiłku, badań i kreatywności. Jednak dzięki mnogości przydatnych narzędzi i sztuczek, które są dziś dostępne, marketing staje się w końcu bardziej zrozumiały i prostszy. Jakich narzędzi używasz, aby rozwijać swój biznes? Oczywiście, odkryłeś już wiele różnych możliwości. Założymy się jednak, że mogło Ci zabraknąć kilku kreatywnych pomysłów.
Co oznacza dla Ciebie skuteczny marketing? Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Dla niektórych firm jest to wysoki ruch i współczynnik konwersji. Dla innych sukces mierzony jest przede wszystkim w przychodach lub świadomości marki. Wszystkie te cele, niezależnie od ich definicji, można osiągnąć dzięki jednemu: przemyślanej i kreatywnej strategii marketingowej. Jak to zrobić? Poniżej zebraliśmy najważniejsze spostrzeżenia, które mogły Ci umknąć.

Projekt graficzny strony internetowej.

Każdy zgodzi się, że atrakcyjny, przyjazny dla użytkownika projekt strony internetowej jest koniecznością dla każdego biznesu. Świetna strona zachęca użytkowników do spędzenia większej ilości czasu na jej eksploracji i tworzy przekonujące wezwanie do działania, które ostatecznie przekłada się na lepszą sprzedaż.
Jednak czy kiedykolwiek pomyślałeś, że ten proces zaczyna się na długo przed tym, jak użytkownik otworzy Twoją stronę? W rzeczywistości, każdy świetny wynik zaczyna się od Twoich reklam. Dotyczy to zarówno zespołów marketingowych próbujących uruchomić event marketing dla małych firm, jak i strategii kampanii email marketingowych. Projekt graficzny każdej reklamy musi być dobrze przemyślany i kreatywny, aby uzyskać jak najwięcej z marketingu. Jeśli więc jeszcze nie zwracasz uwagi na grafiki, którymi dzielisz się z potencjalnymi klientami, nadszedł czas, aby to zmienić.

Profesjonalny podpis pod wiadomością e-mail.

Myślimy, że większość marketerów już zaakceptowała ideę, że skuteczny marketing wymaga dużo czasu, wysiłku i ciężkiej pracy. Co, jednak jeśli powiemy Ci, że nie zawsze musi tak być? W rzeczywistości niektóre elementy Twojej strategii marketingowej mogą pracować dla Ciebie bez żadnego wysiłku z Twojej strony. Brzmi zbyt dobrze, aby było prawdziwe? Jednym z takich elementów jest właśnie podpis email. Jeśli nigdy wcześniej o nim nie słyszałeś, to jest to mały element, który wygląda jak wizytówka. Jest on jednak zawarty w każdym e-mailu wysyłanym przez Ciebie lub Twoich pracowników. Dobry podpis może zawierać logo marki lub zdjęcie pracownika, dane kontaktowe, linki do blogów, stron internetowych lub kanałów social media, a nawet baner lub wezwanie do działania.
Wyobraź sobie, że każdy wysłany email będzie generował nowe leady, ruch na stronie i promował Twój biznes. Tak więc inwestując raz w stworzenie dobrego podpisu email, możesz czerpać z tego zyski przez wiele lat. Brzmi jak dobra rzecz, prawda? Poza tym, nie jest tak trudno powołać go do życia. Wszystko czego potrzebujesz to dobry kreator podpisów email i kilka minut!

Możliwości upominków.

Założymy się, że widziałeś wiele konkursów i akcji rozdawniczych tu i tam w Internecie. Jednak czy kiedykolwiek próbowałeś zaadaptować ten pomysł do swoich kampanii? Jeśli nie, tracisz wiele możliwości.
Wszyscy kochają wyprzedaże i akcje rozdawnicze, więc dlaczego nie wykorzystać tego na swoją korzyść? Znajdź okazje do rozdawania nagród, które są zgodne z Twoją marką i weź udział lub zorganizuj konkurs. Aby naprawdę skorzystać z tego kreatywnego pomysłu marketingowego, musisz ustalić, z jakimi gadżetami docelowi odbiorcy będą się najbardziej identyfikować. Będziesz zaskoczony ilością korzyści, jakie może Ci to przynieść. Zobaczysz ogromny wzrost udziału, który może być przekształcony w sprzedaży.

Unikalne hashtagi.

Myślisz, że hashtagi są już przestarzałe i nie przynoszą żadnych znaczących rezultatów? Na szczęście nie musi tak być. Chociaż hashtagi nie są już „wielkim wydarzeniem”, jest tak tylko dlatego, że istnieją już od dłuższego czasu i ludzie się do nich przyzwyczaili. Jednak nadal spełniają one swoją rolę. Jednym z najlepszych sposobów na wykorzystanie hashtagów przez firmy jest generowanie tagów specyficznych dla danej marki. Tagi te pomogą Ci zwiększyć zasięg, ułatwiając potencjalnym klientom znalezienie Ciebie.

Treści, które wnoszą wartość dodaną.

Jak wielu marketerów tworząc swoje treści skupia się przede wszystkim na SEO i rankingach? Niestety, zbyt wielu marketerów popełnia ten sam błąd. Zalecamy jednak zmianę tego podejścia. Obecnie najlepsze wyniki można osiągnąć tylko przy pomocy sensownych, wysokiej jakości treści. Oto kilka wskazówek, które powinieneś rozważyć.
1. Nie umieszczaj w tekście zbyt wiele słów kluczowych.
2. Zbadaj docelową grupę odbiorców Twojej firmy.
3. Znajdź tematy, które są ważne dla Twoich odbiorców.
4. Niech post będzie kreatywny, angażujący i wartościowy.
Zawsze dostosowuj swoją strategię treści do zmian w branży – stosuj się do tych prostych sztuczek, a będziesz konsekwentnie dostarczać treści, które ludzie będą chcieli czytać!

Więcej podobnych porad znajdziesz na stronie https://ezielona.pl

Wykorzystaj w pełni media społecznościowe.

Różne kanały mediów społecznościowych udowodniły swoją skuteczność w zakresie marketingu internetowego. Dlatego powinieneś upewnić się, że Twoja firma w pełni wykorzystuje te możliwości. Media społecznościowe dają nam niepowtarzalną okazję do promowania usług i produktów za pomocą wizualnego storytellingu.
Jak to wpływa na biznes? Po pierwsze, pomaga stworzyć profesjonalny wizerunek i zbudować zaufanie do odbiorców. Po drugie, różne platformy pozwalają markom zwiększyć swoją rozpoznawalność i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Projektowanie układu Instagrama.

Tak więc wiesz, jak ważne jest zwiększenie obecności Twojej marki w mediach społecznościowych, ale to nie wszystko, co możesz zrobić! Wszystkie kanały social media oferują unikalne możliwości marketingowe. Na przykład Instagram, który jest jedną z najlepszych platform do skutecznego marketingu, pozwala zwizualizować swoją markę i stworzyć dla niej odpowiedni wizerunek. Udowodnione jest, że ludzie lepiej odbierają informacje, gdy są one wsparte elementami wizualnymi, więc wykorzystaj to! Jednym z najlepszych kreatywnych pomysłów na marketing na Instagramie jest dopracowanie projektu układu strony. Jeśli sprawisz, że będzie ona atrakcyjna i unikalna, Twoja strona szybko zyska zwolenników, którzy następnie mogą zamienić się w prawdziwych klientów.