Żyjemy w erze streamingu i dziś jest o wiele więcej możliwości w biznesie muzycznym, ale wydaje się też, że o wiele trudniej jest odnieść w nim sukces.
Na pewno nie raz zdarzyło ci się, że wydajesz piosenkę i nie odnosi ona natychmiastowego sukcesu, że twój teledysk nie ma wielu wyświetleń lub że nie zwiększasz liczby swoich zwolenników i fanów. Może nawet w pewnym momencie zacząłeś wątpić i chciałeś się poddać.
Nie jest łatwo odnieść sukces, ponieważ bez względu na to jak wiele pracy i wysiłku kryje się za muzyką, musisz dotknąć odpowiednich klawiszy, aby twój projekt dotarł daleko i został usłyszany. Więc… co robimy, kiedy mamy solidny pomysł na piosenkę, ale zdajemy sobie sprawę, że piosenka, którą piszemy nie wychodzi tak dobrze, jak mieliśmy nadzieję? Jak zmieniamy kierunek? Jak zmieniamy bieg, kiedy przyzwyczailiśmy się do naszej melodii, rytmu, progresji akordów i tekstu?
Zawsze jest jakieś wyjście z problemu, a najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest nie powtarzanie popełnionych błędów. Przede wszystkim musisz założyć, że utwór może nie osiągnąć celów, które miałeś na myśli i musisz być gotowy do znalezienia alternatywnych podejść Pomyśl też, że żyjemy w bardzo szybkim tempie, ale tak jak tworzenie muzyki wymaga czasu, tak samo jej (ewentualny) sukces.
Istnieją działania, które możemy podjąć, aby wyrwać się z naszego obecnego sposobu myślenia, odkleić się od niego i podejść do naszych celów z nowej perspektywy.
Nigdy nie trać pasji
Przede wszystkim przejdźmy do kwestii, która jest podstawowa, czyli pasji. Bez względu na to, ile razy poniesiesz porażkę i nie osiągniesz swoich celów, nie poddawaj się i nie rezygnuj. Kochaj dalej muzykę i to co robisz ponad wszystko. Dlatego radzimy nie pozostawiać nic przypadkowi przed każdą premierą. Stwórz plan zawierający wszystkie czynności i kroki, które muszą być wykonane przed uruchomieniem projektu i ustal kolejność ich wykonywania. Wszystko musi być zaplanowane i przebiegać w odpowiedniej kolejności.
Zadbaj o swój wizerunek
Media społecznościowe to najlepszy sposób na dzielenie się swoją muzyką i zaistnienie na rynku. To sposób na komunikację z odbiorcami i kreowanie marki osobistej. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby były one dobrze aktualizowane, z wyraźnymi zdjęciami i aby dostarczane treści były wysokiej jakości.
Najważniejszą rzeczą podczas publikowania na swoich sieciach jest generowanie wpływu, ponieważ jesteśmy otoczeni bodźcami i informacjami i musisz przyciągnąć uwagę swoich odbiorców i zainteresować ich swoją treścią. Posiadanie innowacyjnej strategii cyfrowej sprawi również, że będziesz postrzegany jako wyjątkowy i odmienny.